onsdag 9 februari 2011

Kundkontakt - ja tack!

Hejhå. Redan onsdag. Det blir lite förvirrat när man är hemma på måndagen. Och på jobbet föll det samman som ett korthus. Nädå, men lite grann i alla fall och nu har jag nog hunnit ikapp mig själv.

Det flyter på himla bra på jobbet och jag blir bättre och bättre på det jag ska göra och jag tycker det är allt roligare. Särskilt kundkontakten. Jag har ju aldrig riktigt förut jobbat direkt mot kunder men nu är det mitt största ansvar kan man säga. "Mina" kunder är för det mesta glada och nöjda och det vill vi såklart att de ska förbli.

Faktum är att när en kund ringer så handlar samtalet ofta om den näst största investering de kommer göra i sina liv. Självklart är det ett stort ansvar för mig. Om man gör en livsinvestering vill man ha vägledning så man känner sig trygg genom hela processen, från första kontakt till sista. Man vill också känna att pengarna investerades hos rätt företag.

Jag har i alla fall kommit upp i den nivån att jag kan mer än kunderna. Det betyder att jag nu kan svara på så pass många frågor att jag kan ta hand om kunden på ett bra sätt. Och för varje ny fråga lär jag mig ju något nytt. Sen handlar det helt enkelt om att få kunden att känna sig omhändertagen. Vara trevlig, informera om rätt saker i rätt tid och sådär.

Övriga delar av mitt arbete har kommit lite i skymundan senaste veckorna men nu ska vi försöka ta tag i det igen. Och om denna jädrans is och snö kunde försvinna någon gång skulle det faktiskt underlätta för att komma framåt en bit.

Inga kommentarer: